Ayat 1-9 Surah Ali -Imran Ikthiar Mencari Barang Hilang

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh alhamdulillah syukur atas nikmat, ada kesempatan lagi hari ini untuk mencatat sesuatu di sini.

Selain untuk berkongsi sebenarnya juga untuk tujuan diri sendiri merekod di sini agar lain kali ku boleh check semula info penting ni untuk rujukan sendiri. Al-maklum manusia mudah lupakan :) .
Seperti kalian tahu bila ada barang kita hilang agak tidak menentu kita jadinya..yalah memang barang saja yang hilang pun kan..alkisahnya aku kehilangan kunci kereta bersekali kunci rumah dan kunci bilik tempat kerja, aduhai memang terjem lah sekejap . Hampir seminggu mencari-cari tidak juga jumpa-jumpa. Bukan apa risau juga di mana lah tercicirnya kan, ada kunci rumah, kunci kereta..karang kalau penyamun yang jumpa memang nahas jadinya.

Caranya:
-Kalian baca ayat al-Quran Surah Ali-Imran ayat 1-9, baca sebanyak 7 kali.
-Pertama sebelum baca niatkan dalam hati minta doa pada bantuan dan pertolongan Allah SWT agar ditemukan barang kita yang hilang tu.
-Bila sudah selesai baca syaratnya kita kena lakukan proses mencari. Jangan tidur pula lepas baca ya :)



Mau ceritanya aku nda sempat baca sendiri kebetulan 'cuti' kalau nda silap. Jadi ku minta tolong anak yang membacanya, kebetulan dia ada balik rumah dari asrama. Si kakak (anakku) yang share  kebetulan (bantuan Allah tu datang dalam pelbagai bentuk bah kan inshaAllah) jadi ada anakku cerita yang 2 minggu sebelum si umminya kehilangan kunci, katanya dia ada kehilangan baju di asrama jadi dia ikhtiar baca ayat ni , guru halaqah hafazannya yang tunjuk. Alhamdulillah kata anakku cari--cari sekejap jumpa juga bajunya yang hilang (dengan izin Allah SWT alhamdulillah). Teringat anak cerita kisahnya kehilangan mencari barang dan sudah jumpa tu yang si ummi ikhtiar dengan ayat ni kan. Yalah mesti YAKIN dengan bantuan Allah kan, tiada yang mustahil bagi-Nya. InshaAllah daku yang hilang cuti sudah seminggu pun syukur alhamdulillah dapat jumpa balik :) . Syukur sangat alhamdulillah.

Kunci yang hilang tu ku jumpa di poket beg yang memang sebelumnya (sebelum baca ayat ni) memang nda nampak di situ sudah cari , siap bongkar semua barang di dalam beg... Itulah kuasa Allah. Syukur Dia datangkan bantuan alhamdulillah.

Pos Berkaitan: