Cara Membuat Website Sendiri

Ada yang teringin mahu membina website sendiri?, ...terasa susah?..rasanya tak adalah susah sangat. Jika diusahakan anda pasti boleh membinanya. Pada mereka yang baru berkecimpung dalam dunia online pastilah bukan menjadi keutamaan untuk mempunyai website kan? dari platform percuma seperti blogspot ini , sedikit-sedikit anda boleh upgrade ke website e commerce.


Website Yang Dibina Saya Sendiri www.imazz.com

Langkah

1. NAMA DOMAIN
Anda perlu ada nama domain, macam web saya ni nama domainnya ialah, imazz  iaitu www.imazz.com saya dapatkan nama domain saya klik DI SINI (anda akan di bawa terus ke pautan link syarikat tempat saya dapatkan domain saya) . Pastikan domain anda itu mudah diingat dan senang untuk dibuat carian di internet ini. Jangan buat perkataan yang berbelli-belit dan sukar orang mahu ingat di minda mereka.

2. HOSTING
Anda perlu ada ada hosting. Hosting ni umpama kalau nama domain umpama nama syarikat, hosting pula seperti tempat kita berniaga, mesti ada premis perniagaan, cuma ini secara online. Kalau saya pula saya beli siap dengan domain beserta hosting jadi saya beli dari syarikat yang sama sahaja.

3. KEMAHIRAN DALAM CPANEL
Ini umpama kedai anda dari bahagian belakang, kita kena create dulu di sini, sama ada nak pilih website ecommerce macam www.imazz.com ni atau anda boleh juga buat website jenis blog. Bila sudah set up di sini seterusnya barulah ke pengurusan stok dsb
saya share itu sahaja dulu buat kali ini ya ^_^ 


Pos Berkaitan: